Varför sa du själv upp dig?

Varför sa du upp dig själv

Fel person på fel plats kostar skjortan

Att rätt medarbetare på rätt plats är bra för lönsamheten är det väl ingen tvekan om – men har du koll på vad medarbetare – som av olika anledningar underpresterar – kostar företaget? Enligt SHL kostar dålig personalutveckling och fel personal svenska företag och organisationer långt över tio miljarder kronor varje år. Lika viktigt som det är att vara bra på att utveckla och behålla rätt medarbetare är det följaktligen att inte ha omotiverade medarbetare i företaget.

Saratoga Institute uppskattar kostnaden för att förlora en genomsnittsmedarbetare till en årslön. PWC säger att genomsnittet ligger på 700.000kr. Vilket innebär i ett företag med 300 anställda och som har en frivillig personalomsättning på 10% per år vilket blir 21.000.000kr bara i personalomsättnings kostnader.

Vilka cheferna tror är skälen till varför medarbetare har sagt upp sig och vad de anställda faktiskt har sagt

                             

Harvard Management/Saratoga Institute 1998

Nu kommer Dialogue göra en jämförande studie. Vi vill ta reda på svenska medarbetare väljer att säga upp sig själva. Målet är 1000 respondenter.
Resultaten kommer publiceras vintern 2013/2014

Här är länken till enkäten http://www.surveymonkey.com/s/2BZFZDR

Hoppas du väljer att hjälpa till !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *